Manşet 10.10.2017 19:33:31 453 defa okundu

Aşure Tüketirken 5 Öneri

Bugünlerde birçoğumuzun evlerinin kapısı sıcak bir tebessüm eşliğinde, bir kase Aşure ile çalınıyor. Muharrem ayı nedeniyle dağıtılan Aşure; üzerini süsleyen meyveleriyle hem görüntüsü hem lezzeti hem de komşumuzun güler yüzüyle ayrı bir tat veriyor. Peki Aşure tüketirken nelere dikkat etmek gerek?

Mynet’te yer alan haberde, Acıbadem Taksim Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Kamuran Diğdem Akça, Aşurenin bağışıklığı kuvvetlendirmesinden kalp dostu olmasına, anne sütünü artırmasından kabızlığı önlemeye dek birçok faydası olduğunu vurgulayarak, “Aşure; içerisindeki kuru meyveler; kayısı, incir, üzüm ve nar sayesinde vitamin ve mineral deposu. Buğday, nohut, kuru fasulye, kuru incir ve kuru kayısı sayesinde ise iyi bir bağırsak çalıştırıcı. Ancak işin içine şeker girmesi ile aşurenin bu sihri bozuluyor ve ölçülü tüketmek çok büyük önem taşıyor” dedi. Bir kase Aşurenin 62 gram karbonhidrat içerdiğini ve 4 porsiyon meyvenin aynı anda yenilmesine eşdeğer olduğunu belirten Akça, Aşureyi tüketirken dikkat etmemiz gerekenleri, ölçüyü kaçırdığımızda olası riskleri anlattı.

 

Beslenme ve Diyet Uzmanı Kamuran Diğdem Akça, şu önerilerde bulundu;

 

“Ölçüyü kaçırmayın”

“1 kase Aşurede 62 gr karbonhidrat var. 1 adet meyvede yaklaşık 15 gr karbonhidrat olduğu düşünüldüğünde bir kase Aşure, bir seferde 4 porsiyon meyvenin tüketilmesine eşit. Baş ağrısı ile kendini gösterecek hiperglisemi özellikle diyabet hastaları için çok ciddi risk oluşturuyor. Sağlıklı kişilerin ise yüksek miktarda Aşure tüketimi diyabet hastalığına olan eğilimlerini artırabilir. Özellikle ailede genetik diyabet öyküsü varsa da daha dikkatli tüketin. Yine alınan her fazla kalori ve karbonhidrat vücutta yağ olarak depolandığından, bu durum uzun vadede kilo artışı ile birlikte kardiyak riskini de artırabiliyor.”

 

“Şekeri minimum düzeyde ekleyin”

“Aşure her ne kadar sağlık deposu olsa da fazla tüketimi ciddi tehlikelere yol açabiliyor. 350 kaloriyle, 1 dilim yaş pasta kadar enerji içeren karbonhidrat, protein ve yağ içerikleri de benzer olan Aşureyi, buna karşın yaş pastadan ayıran içeriğindeki posası. Yine, 90 gramlık 2 dilim baklava 36 gram karbonhidrat içerirken, 110 gramlık 1 kase Aşure 62 gram karbonhidrata sahip. Ancak protein ve posa içeriğinin yüksek olması ve içeriğindeki malzemeler Aşureyi daha masum ve sağlıklı kılıyor. Aşureyi kendiniz yapıyorsanız mutlaka şeker içeriğini minimum seviyede tutun. Normal tariflerin 3'te 1'i kadar şeker eklemeniz yeterli olacaktır. Meyvenin kendi şekeri Aşurenizin tatlanmasını sağlayacaktır.”

 

“Ceviz ve bademle tüketin”

“Omega-3 yağ asitleri kalp için koruyucu bir etkiye sahip. Ceviz ve badem sadece yağ içermekle kalmıyor, benzer oranlarda protein de içeriyor. Aşure ile birlikte ceviz ve badem tüketmek hem diyabete karşı şekerinizi hem de kalbinizi koruyucu etki gösteriyor. 2 ceviz + 5 adet badem yeterli olacaktır.”

 

“Her bir kaşıkta biraz tarçın serpin”

“Yüksek karbonhidrat içeriği kandaki şekeri hızlı yükselteceğinden tarçınla birlikte tüketmekte fayda var. Tarçın kan şekeri regülasyonunu sağlayan önemli bir baharat. Aşurenin sadece üzerine eklemek yerine her bir kaşıkta biraz tarçın serpmeniz şeker regülasyonunuzu sağlamanız için faydalı olacak.”

 

“Aşurenin yanında süt için”

“Protein yoğunluğunun artması kana geçen şeker hızını yavaşlatarak kandaki şekerin daha uzun vadede ve daha yavaş yükselmesine yardımcı olacaktır. Sütün de içeriğinde karbonhidrat olduğunu unutmadan, ölçüleri abartmadan 1 kase tarçınlı bir Aşure ile birlikte 1 bardak süt içmeniz, Aşure yedikten sonra kendinizi daha iyi hissetmenize yardımcı olacaktır.”

Yorumlar

Ad-Soyad
E-Mail
Yorum
Tüm Yorumlar
Tüm Yorumlar


SİZİ TANITALIM

Bilgilerinizi girerek, Dersimli Esnaf ağına dahil olabilirsiniz!

Aşağıdaki bağlantıya tıklayarak, ilgili sayfaya ulaşabilirsiniz.

BURAYA TIKLAYINIZ

DERSİMLİ ESNAFLARIMIZ

Burçlar

Günlük falınızı Okuyun

Astroloji.org 'un desteğiyle

NÖBETÇİ ECZANE

HAVA DURUMU

ZİYARETÇİ İSTATİSTİKLERİ

 Bugün : 3725
 Dün : 10596
 Toplam : 20640318
 Ip No : 54.157.81.13