Ramazan sofrasının altın kuralı! Formu koruyor

İftarda baklava, güllaç gibi tatlıların çokça tüketilmesi kan şekerini hızla yükseltebiliyor. Uzmanlar aşırı insülin tepkimesi ve vücudun yağlanmasına karşı uyarırken, şekeri dengelemek için iftar ve sahurda tercih edilecek besinleri tavsiye ediyor.

Ramazan ayında pilavlar, börekler, tatlılar ve hamur işleri sıklıkla tüketiliyor. Sabah'tan Uzman Diyetisyen Selahattin Dönmez'in haberine göre, iftar davetleri sebebiyle yemek sonrası baklavadan güllaca kazandibinden sütlaca kadar birçok tatlılar aşırı kan şekeri yüklemesi, pankreastan salgılanan aşırı insülin tepkimesi gibi etkilere yol açarak vücudu fazlasıyla yağlanmaya yönlendiriyor olabilir.


Rafine şeker, beyaz un ve endüstriyel şeker ihtiva eden bu aşırı lezzetli tatlılar aslında mide problemleri yaşanmasının da bir etmeni olabilir. Oruç tutarken sevdiğimiz tatlıları yerken, yemekte pilav, patates ardında da bolca tatlı şeklinde olmaması gerektiği belirtiliyor.


Sağlıklı karbonhidratlardan oluşan öğünler planladığında tatlı yemeye de yer açmak mümkün. Bu sebeple iftar ve sahurda eğer dirençli nişasta ve diyet lif çeşitlerinden zengin yiyecekleri uygun miktarda yediğinizde haftada iki-üç kere sevdiğiniz tatlıyı da rahatlıkla yeme şansınız artacaktır.


Karbonhidratlardan korkmamak gerektiği ifade edilirken bulgur gibi tahıl çeşitleri, mesela enginar, pırasa, bezelye gibi sebzeler, muz gibi meyveler, badem gibi kuruyemişler, nohut, yeşil mercimek gibi baklagilleri iftar ve sahurda bulundurmaya özen göstermek kan şekerinizin hep dengede kalmasına olanak sağlayabilir.


Meyveler, sebzeler, baklagiller, kuru yemişler, tahıllar polisakkarit, oligosakkarit ve diğer fermente edilebilir diyet liflerini içeren prebiyotikler olduğundan bağırsak mikrobiyotasında sağlıklı bakterilerin artmasını patojen bakterilerin azalmasını sağlar.

Böylece bağırsak bariyerini güçlendirir, inflamasyonu hafifletir, bağırsakta bozulmuş bakteri dengesini sağlığa yararlı olacak şekle yeniden dizayn eder, kan şekeri yükselmesini önler, insülin direncini kırar, kilo vermeyi kolaylaştırır, verilen kilonun özellikle bel bölgesinden olmasını destekler, karaciğer yağlanmasını geriletir.

26 Mar 2024 - 17:01 - Sağlık

Mahreç  Haber Merkezi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Tunceli EMEK Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Tunceli EMEK Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Tunceli EMEK Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Tunceli EMEK Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.