Kolajeni artıran 1 numaralı gıda! 

Kolajen, vücutta üretilen cildin esnekliği, dayanıklılığından sorumlu olan, eklem sağlığı açısından önemli bir yapısal proteindir. Ancak birçok kişi kolajeni, takviye yoluyla cildi gençleştirme özelliği sayesinde tanımaya başladı.

Oysa vücutta kolajeni artırmak için pek çok doğal alternatif mevcut. Sağlıklı yaşam tavsiyeleri paylaşan Dr. Eric Berg, kolajeni artırmak için yapılması gerekenleri detaylı bir şekilde anlattı.

Vücutta bulunan tüm proteinlerin yaklaşık yüzde 35'i kolajendir. Bir bağ dokusu olan kolajen, kıkırdağınızı, kaslarınızı, tendonlarınızı, bağlarınızı, gözlerinizi, fasyanızı, tüm kaslarınızı bir arada tutar. Peki, vücut için bu kadar önemli olan kolajen nasıl artırılır?


Dr. Eric Berg, birçok kişinin kolajeni artırmaya çalışırken farkında olmadan tükettiğini belirtiyor. Önemli olan nokta ise toprakta bazı mineraller olmadığında hayvanların tükettiği bitkilerde de eksik olur. Bu nedenle sofralarımıza ulaşan etlerde her zaman etkileyici mineral kaynakları olmayabilir.


Kolajeni artıran bir numaralı mineral: Bakır
Bakır, kolajen kaybını önlemede etkilidir. Aynı zamanda kolajenin yapısal bütünlüğünü destekleyen elastin yapımına doğrudan etkisi bulunur. Berg, "Bakır enzimleri tamamen yapısal bütünlükle ilişkilidir. Yani bakır eksikliğiniz varsa vücut dokuları doğru çalışmayabilir" ifadesini kullanıyor.


Bakır eksikliği nelere yol açıyor?
Bakır eksikliği, 'lordoz' veya 'lomber' denen bir rahatsızlığa yol açabilir. Hayvanlar ve insanlarda rastlanan bu problem aşırı bel eğrisine neden olur. Vücut doğru şekillerde duramadığı zaman aşırı gevşeme meydana gelebilir. Bu nedenle ciltte sarkmalar oluşabilir.


Yapılan araştırmalara göre fıtık rahatsızlığı, ciddi oranda bakır eksikliğinden kaynaklanabiliyor. Bu durum kasık veya mide fıtığı gibi çeşitli fıtık türleri için geçerlidir. Genellikle eklem ve kasların zayıflığı bakır eksikliği nedeniyle ortaya çıkabilir. Ancak vücut için gerekli bakır seviyeleri tamamlandığında beraberinde gelen rahatsızlıklar azalır, kolajen üretimi artar.


Bakır eksikliğinden dolayı meydana gelen rahatsızlıklar bakırı kolajene bağlar. Eksikliği, aşırı terlemeye, saçların daha hızlı beyazlamasına, vücut dengesizliğine neden olabilir. Dr. Eric Berg, "Vücudunuzda ne kadar fazla florür varsa, o kadar az bakıra sahip olursunuz" hatırlatmasında bulunuyor.


Hangi besinler bakır açısından zengindir?


Bakır takviyesini doğru aldığınızda birçok rahatsızlıktan korunarak kolajen miktarını artırmış olursunuz. Kolajen ise vücuttaki kasların daha güçlü olmasına ve cildin genç görünümünün korunmasına yol açar. Dr. Eric Berg, bakır açısından zengin gıdaları sıraladı.


Dr. Eric Berg'e göre bakır açısından zengin besinler karaciğer, böbrek, istiridyeler, kabuklu deniz ürünleri, şitaki mantarı ve susam taneleridir. Beslenme düzeninizi düzenleyerek gerekli bakır takviyesi sağladığınızda kolajen miktarını artırmış olursunuz.

30 Mar 2024 - 14:52 - Yaşam

Mahreç  Haber Merkezi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Tunceli EMEK Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Tunceli EMEK Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Tunceli EMEK Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Tunceli EMEK Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.