Her lokmasında vücuttaki yağı kasa dönüştüren besinler

Metabolizmanızı hızlandırmak , kalori yakmak ve kas oranını artırmak için daha fazla protein almak çok önemlidir. Diyabet, kalp krizi ve daha fazlası gibi hepsi bilimsel olarak diyet kalitesiyle bağlantılı olan ciddi rahatsızlıkların önlenmesini sağlar. Peki en kaliteli protein ne? İşte cevabı…

YÜKSEK PROTEİNLİ "SÜPER GIDALARIN" GÜCÜ

Protein, organ sağlığı, doku oluşumu ve kas onarımındaki rolü nedeniyle süper gıdaların önemli bir bileşeni olarak öne çıkıyor. Aynı zamanda kemik, deri, kas ve kıkırdak oluşumunda da önemli bir temel unsur olarak kabul edilir.


Proteinin süper güçlerini, süper yiyeceklerde bulunan çeşitli vitamin ve besinlerle birleştirmek, genel sağlığınızı birçok harika yolla güçlendirmenize yardımcı olacaktır. İşte o besinler…


TAVUK GÖĞSÜ


Tavuk göğsü denince genellikle protein ve daha düşük yağ içeriği akla gelse de besin, birçok süper gıda özelliğine sahiptir. Niasin, selenyum, B12 ve B6 vitaminleri, çinko ve potasyum içeren tavuk göğsü, yüksek proteinli harika bir süper besindir. Tavuk aynı zamanda "tam" bir proteindir. Beslenme Uzmanı Goodson, "'Tam protein', vücudunuzun üretemediği tüm temel amino asitleri sağladığını söyledi.


HİNDİ


Hindi, porsiyon başına yalnızca 25 gramdan fazla protein içermekle kalmaz, aynı zamanda birçok yararlı besin de içerir. Bir porsiyon hindi, B3, B6 ve B12 gibi B vitaminlerinin yanı sıra selenyum, fosfor, çinko ve magnezyum içerir; bunların hepsi dengeli, sağlıklı bir beslenmede bulunması gereken önemli besin maddeleridir.


TOFU


Tofu, bitki bazlı yiyenler için mükemmel olan yüksek proteinli bir süper gıdadır ve porsiyon başına 9 gram protein sağlamasının yanı sıra, aynı zamanda tam bir protein olarak da kabul edilir. Vücudunuzun kendi başına üretemeyeceği dokuz temel amino asidin tamamını sağlar.

Sadece protein açısından zengin olmakla kalmaz, aynı zamanda bir porsiyon tofu günlük kalsiyum ve manganez değerinizin yaklaşık %50'sini, ayrıca orta miktarda selenyum, demir, çinko ve A vitamini içerir.


CEVİZ


Ceviz, 30 gramlık porsiyon başına 4 gramdan fazla protein içerir, ancak gerçekten fayda sağladıkları alan, sağlıklı yağ içeriğidir. Bu kuruyemiş, omega-3 yağ asitleri, özellikle de bitki kaynaklarında bulunan omega 3 türü olan ALA açısından yüksektir. Uzmanlara göre bir porsiyon ceviz, ALA'nın önerilen günlük gereksinimlerini karşılıyor. Ceviz, sağlıklı yağlar ve protein açısından zengin olmasının yanı sıra, E vitamini ve polifenoller gibi yüksek düzeyde antioksidanlar da içerir.


TON BALIĞI


Ton balığı, protein yönünden zengin olmasının yanı sıra göz, kalp ve beyin için gerekli olan sağlıklı yağlar olan sağlıklı omega-3 yağ asitleri yönünden de en iyi kaynaklarından biri. Ayrıca bağışıklığı artırabilecek ve tiroid sağlığınıza yardımcı olabilecek yararlı bir selenyum dozunu da alabilirsiniz.


YUMURTA


Beslenme Uzmanı Mara McStay; "Yaklaşık 78 kalorilik bir büyük yumurta , kendinizi tok hissetmenizi sağlayan 6 gram yüksek kaliteli protein sunuyor" açıklamasında bulundu. Yumurta aynı zamanda kolin, selenyum ve D vitamini de dahil olmak üzere bir düzineden fazla vitamin ve mineralle yüklüdür. Yumurtanın antioksidan içeriği aynı zamanda süper besin statüsüne de katkıda bulunur.


ANTEP FISTIĞI


Beslenme Uzmanı Lauren Manaker, Antep fıstığının protein içeren bir süper gıda olduğuna vurgu yaptı. Üstelik bu kuruyemişleri yediklerinde insanların sadece protein almakla kalmadığını, aynı zamanda aynı zamanda antioksidanlar, lifler ve bitki besinlerinden de destek aldıklarına vurgu yaptı. Araştırmalar, antep fıstığı tüketiminin antiinflamatuar özelliklere sahip olduğunun söylendiğini ve gelişmiş bilişsel işlevlerle ve yüksek tansiyon, diyabet, kardiyovasküler hastalık ve hatta kanser vakalarında faydalı sonuçlarla bağlantılı olduğunu gösteriyor.


MERCİMEK


Bu yüksek proteinli süper gıda, porsiyon başına 9 gram protein içerir ve yüksek lif içeriği, sağlıklı sindirimi desteklemeye yardımcı olur. Mercimek aynı zamanda sodyum ve doymuş yağ bakımından da düşüktür ve çalışmalar antioksidan aktivitelerle ilişkili olduğunu gösteren polifenoller içerir.


SİYAH FASULYE


Protein ve süper gıda profili söz konusu olduğunda siyah fasulye öne çıkan besinler arasında bulunuyor. Üstelik lif ve potasyum içeriği sayesinde kalp sağlığını geliştirebiliyor. Siyah fasulye aynı zamanda antioksidan özelliklere sahip olabilen antosiyaninler açısından da zengin.


KİNOA


Kinoa, vücudumuzun ihtiyaç duyduğu ancak organik olarak üretemediği temel dokuz amino asidin tamamını içerir, bu da onu tam bir protein olarak nitelendirir. Aynı zamanda enerji üretimine, kas fonksiyonuna, kan basıncı yönetimine ve kan şekeri kontrolüne yardımcı olan harika bir manganez , fosfor, B1 vitamini, folat ve magnezyum kaynağıdır.


SÜZME PEYNİR

Beslenme uzmanı Amanda Sauceda, süzme peynirin protein gücü yüksek bir süper gıda olduğuna vurgu yaptı. Süzme peynir, doğal olarak protein bakımından zengin olmasının yanı sıra canlı ve aktif maya içermesi sayesinde bağırsaklara fayda sağlayabilecek probiyotikler de almayı mümkün kılıyor.

17 Nis 2024 - 11:14 - Gündem

Mahreç  Haber Merkezi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Tunceli EMEK Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Tunceli EMEK Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Tunceli EMEK Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Tunceli EMEK Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.